תקציר דיני העבודה למחר

    דוד קורצווייל No Comments on תקציר דיני העבודה למחר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הבחירות המקומיות המתקרבות משתלבים עובדים רבים במעגל התעסוקה בעבודות הקשורות למערכת הבחירות (מחלקי פלאיירים, נהגים, מלווים ועוד). חלקם מועסקים לטווח קצר ואחרים לתקופות ממושכות יותר, כאשר עבור רבים מדובר במשרה המתווספת לעבודה סדירה בעוד לאחרים מדובר בפרנסה והכנסה יחידה.

    ניסיון העבר הראה שתקופות בחירות הן תקופות בהן מעסיקים רבים אינם מקפידים על התנהלות בהתאם לדיני העבודה ובכך פוגעים ישירות בעובד. לעתים, מתבטא הדבר בהלנות שכר ואי תשלום (שלעיתים אינו משולם כלל או משולם בצורה חלקית בלבד) ולעתים, באות העבירות לידי ביטוי בהעסקת נוער שלא בהתאם לחוק, העסקת עובדים באופן ממושך ומעבר למוגדר בחוק וכן הפרות שונות של זכויות שונות ואחרות המגיעות לעובדים. במינהל ההסדרה והאכיפה מציינים כי זכויות בני נוער, המועסקים במערכת הבחירות המקומיות, הפכו לבעיה מוכרת שכן אלו נוטים למצוא עצמם ביום שאחרי כשאין להם ממי לגבות תמורה עבור עמלם וקוראים לבני הנוער להוריד את אפליקציית 'בני נוער עובדים' המאפשרת רישום מסודר של שעות העבודה ומידע על זכויות בני נוער עובדים.

    מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה, האחראי על אכיפת חוקי העבודה, קורא למעסיקים להקפיד ולמלא חובותיהם כלפי העובדים כחוק ולעובדים- לוודא כי זכויותיהם אינן נפגעות. במידה ויתקבלו תלונות ינקוט המנהל באמצעי אכיפה וענישה מחמירים בהתאם להוראות חוקי העבודה. במשרד הכלכלה מדגישים כי אי הקפדה על הענקת זכויות סוציאליות ושכר כחוק עלולה לעלות למעסיקים ביוקר, לגרור עיצומים כספיים כבדים ואף להסתכן באישום פלילי. במשרד הכלכלה מדגישים כי מערכת הבחירות המוניציפליות הקרבה היא הראשונה המתקיימת מאז כניסתו לתוקף של החוק להגברת האכיפה, המאפשר הטלת עיצום כספי של עד 35,000 ₪ – לכל הפרה ולכל עובד!

    עוד מדגישים במשרד הכלכלה כי מעסיק שיימצא כמפר חוקי עבודה. במקרים בהם יימצא כי מעסיק/ים ביצע/ו עבירות חמורות יינקטו הליכים פליליים. הסנקציה במסגרת ההליך הפלילי יכולה להגיע עד לקנס פלילי מקסימאלי של 226,000 ש"ח לכל עובד ולכל עבירה.

    במשרד הכלכלה מבקשים להדגיש כי על פי חוק, אסורה העסקתם של בני נוער שטרם מלאו להם 15 שנים שלא בזמן חופשת לימודים.

    1. יש לוודא מי המעסיק העומד מולך ולדרוש פרטי מעסיק מלאים (לרבות ע.מ. או ח.פ.)

    2. יש לדרוש לכל הפחות 'הודעה לעובד.

    3. יש להבין במסגרת ההתקשרות עם המעסיקים:

    א . מהי מסגרת התשלום (תעריף שעתי \ לפי "משימה")

    ב . מועד תשלום השכר (סוף כל יום עבודה, סוף התקופה וכו')

    ג . באיזה אופן ישולם השכר (מזומן, צ'ק, העברה בנקאית)

    מעסיקים שימו לב!

    1. חובתכם לשלם לעובד\ת מלוא השכר המגיע לו/ה במועד הקבוע בחוק

    2. חובתכם לדווח לרשויות המס על העובד ולהפריש עבורו כחוק

    3. חובתכם למסור לעובד הודעה המפרטת את תנאי ההעסקה (הודעה לעובד)

    4. חובתכם לספק ולהנפיק לעובד תלוש שכר.



    0 תגובות